Elf Woerdense ondernemingen zijn door de OKW leden voorgedragen voor een nominatie voor de OKW Ondernemersprijs 2019. Alle leden van de OKW hebben per mail een link ontvangen om te stemmen. Tijdens het OKW diner op donderdag 28 november worden de drie bedrijven met de meeste stemmen genomineerd. De verkiezing vindt plaats op donderdag 9 januari 2020.
Voorgedragen zijn:
ABS Autoherstel Ad de Goey
ABS Autoherstel Ad de Goey is al ruim 50! Jaar een vaste waarde in Woerden.
Bijna 20 jaar geleden nam de 2e generatie, Ad jr. en Albèrt de Goey, de leiding over.
ABS Autoherstel Ad de Goey is marktleider op het gebied van autoschadeherstel in de regio en onderscheid zich met name op; Klantgerichtheid, Duurzaamheid, Innovatie, en Maatschappelijke betrokkenheid.
Klantgerichtheid: op basis van onafhankelijk onderzoek van FOCWA en Tevreden.nl werd ABS Ad de Goey uitgeroepen tot beste schadebedrijf van Provincie Utrecht. De gemiddelde klanttevredenheid over 2019 is een 8.9 op basis van ruim 1150 onafhankelijk gemeten reviews.
Na een grote verbouwing in 2017 en 2018 wekken de broers bijna 90% van de elektriciteitsbehoefte zelf op. Het relatieve energieverbruik nam af evenals de uitstoot van CO2. Door isolatie nam zowel de warmte- en koude absorptie toe almede de demping van geluid. De werkomgeving van de medewerkers behoort tot de modernste in de branche, met airco in de werkplaats als voorbeeld. In 2018 stond ABS Autoherstel in de landelijke finale voor het duurzaamste auto(schade) bedrijf van de stichting Duurzaam Repareren.
Stilstand is achteruitgang, volgens de broers Ad en Albèrt. Continue wordt rondgekeken naar betere, efficiëntere en duurzame reparatietechnieken. Voor autolakfabrikant AKZO-Nobel test ABS vaak reparatielakken voordat deze in de markt worden geïntroduceerd. Als een van de eersten werkt ABS met grondlakken die drogen met behulp van UV-licht ipv warmte òf oplosmiddelen. Uitdeuktechnieken en kunststofreparatietechnieken zijn geïmplementeerd om zoveel als mogelijk te kunnen herstellen t.o.v. onderdelen vernieuwen. Beter voor het milieu, lager qua kosten en met behoud van vakbekwaamheid en arbeidsplaatsen.
Diverse (sport-) clubs en evenementen mogen al jaren op een bijdrage van ABS Ad de Goey rekenen, in raad, daad of een financiële bijdrage. Daarnaast is Albèrt al sinds de oprichting betrokken bij Woerdens Techniek Talent. Een vrijwilligersbaan waarmee al ruim 10 jaar wordt gewerkt aan de samenwerking van Technisch Onderwijs en Bedrijfsleven en waar duizenden scholieren kennis hebben kunnen maken met technische vaardigheden en beroepen.
Hoewel zijn bestuursperiode bij OKW begin 2017 officieel is geëindigd heeft Albèrt zich allerminst teruggetrokken. Namens OKW en het POVW werkte Albèrt de afgelopen jaren samen met de gemeente en diverse belangengroepen aan een gefundeerde Verkeersvisie voor Woerden, alsmede aan de strategische uitwerking daarvan. Als woordvoerder verkeer treedt hij regelmatig op bij de gemeenteraad en is hij betrokken bij de ontwikkelingen in Woerden West en de plannen rond een nieuwe brug. Op een gedreven, consequente en integere manier blijft Albèrt het belang van een goede infrastructuur benadrukken bij alle belangrijke stakeholders.
Klik hier voor meer informatie over ABS Autoherstel Ad de Goey.
Gare Pompidou
Als eerste onze dank om Gare Pompidou voor te dragen voor de nominatie van onderneming van het jaar. Deze voordracht komt voor ons als extra kers op de taart. Want wij zijn al heel erg trots op wat wij samen met het Gare Pompidou-team hebben bereikt in een relatief korte tijd.
Van succes richting een volgend succes
Bij diverse gasten staan zijn wij nog bekend als Brenda en Michiel de Graaf van Restaurant De Florijn in Nieuwerbrug, dat wij ruim 12 jaar met veel passie, plezier en succes hebben gerund. Na twee jaar werden wij bekroond met de felbegeerde Bib Gourmand van Michelin, die wij ruim 10 jaar hebben behouden. Maar nieuwe tijden brengen ook gasten met andere wensen. Niet iedere gast wil meer weken van te voren een tafel reserveren om een avond lang culinair verwend te worden. Wijzelf wilden ook meer ruimte en tijd hebben om aan ons bedrijf te werken. Na lang onderling dubben, hebben wij een externe adviseur in de arm genomen. En al snel bleek dat hij ons het advies niet ging geven, maar liet ons erachter komen wat wij zelf werkelijk wilden. Privé en zakelijk.
Trouw aan onszelf
We kwamen er ook achter dat we beiden verliefd zijn op ons vak, op Frankrijk en dat wij iets nieuws wilde beginnen. Ook wisten we dat we dat niet in Nieuwerbrug konden doen en dat we wellicht afscheid moesten nemen van onze Bib Gourmand-titel. Maar we wilden trouw aan ons zelf en onze wensen blijven.
Nieuwe merkidentiteit
Samen met de externe adviseur (Robert Bosma van Mind Your Guest), zijn wij vorm gaan geven aan onze wensen. Met Robert Bosma hebben wij een nieuwe merkidentiteit gebouwd. We hebben inspiratiereizen gemaakt in Frankrijk en met name in Parijs. Langzaam vielen alle ‘bouwstenen’ op hun plek.
Cultureel erfgoed
Michiel had al enige tijd zijn oog laten vallen op het Defensie-eiland-project en wij zagen nu pas voor ons dat dit dé plek zou worden voor onze nieuwe start. De naam Pompidou kwam in ons op, vanwege Centre Pompidou in Parijs en met de gedachte dat wij als ondernemers het historische Wasserij-gebouw weer terug zouden geven als cultureel erfgoed aan de bewoners van Woerden.
We waren ervan overtuigd dat we niet de zoveelste bistro, brasserie of restaurant wilden beginnen. Maar wel iets verrassends en met een unieke energie. Een levendige dynamiek; passanten die ’s morgens snel een koffie komen drinken met een croissant. Mensen die vanuit hun werk, net zoals in Parijs, komen lunchen. Gasten die aan de bar genieten van Fruits de Mer en heerlijke wijnen. En ’s avonds als klapstuk een levendig diner.
Gare Pompidou
De vraag was, wat is een locatie waar zoveel verschillende mensen bij elkaar komen in deze levendige energie? Natuurlijk! Een treinstation! De nieuwe naam was geboren: Gare Pompidou, met als belofte: Tour de France Culinaire. Ook nu viel alles op z’n plek; de locatie, dicht bij het station. Het historische gebouw gebruikten wij om een voormalig station te reconstrueren uit de periode rond 1850-1900.
Trots
Vanaf de dag van de opening hebben veel culinaire reizigers bij ons genoten. En de toestroom van gasten blijft. Ook van terugkomende bezoekers. We zijn ontzettend trots op ons hechte team en onze gasten. Ook tijdens de meestal meer rustige zomer bleef het druk met het bezoek van (internationale) gasten van heinde en ver. Enkele weken geleden werden wij genomineerd voor het Fijnste Franse Restaurant van Nederland en bracht een heer van Michelin ons een bezoek. Ook in Brussel zijn we dus weer opgevallen.
Nogmaals veel dank en we kijken er naar uit om onze presentatie persoonlijk te doen.
A bientôt a Gare Pompidou,
Brenda en Michiel de Graaf
Klik hier voor meer informatie over Gare Pompidou.
Het Klooster Woerden
“Het is opvallend dat steeds meer Woerdenaren hun weg weten te vinden naar het monumentale klooster in het hart van de stad. De afgelopen jaren is Het Klooster gegroeid als podium van de stad en heeft een stevige plek binnen de lokale samenleving verworven door goed ondernemerschap in samenwerking met de Gemeente en samenwerkingspartners. Het professionele programma vormt een staalkaart van alle podiumdisciplines: muziektheater, muziek, theater, cabaret, kleinkunst en jeugdtheater en -dans. Opvallend veel “grote namen” treden graag op in de intieme theaterzaal. Daarnaast zien wij het als onze taak om bezoekers uit te dagen en hen te verleiden zich te laten verrassen met iets onbekends, jong talent en spannende makers. Ook wordt de theaterzaal meer en meer gebruikt voor lokale initiatieven en optredens van verenigingen en maatschappelijke organisaties, denk hierbij bijvoorbeeld aan de Historische Spelen en Zing Nederlands met Me.
De afgelopen jaren heeft Het Klooster nadrukkelijk en met succes dat ook landelijk opvalt ingezet op muziekeducatie in het basisonderwijs. Aangetoond is dat muziek maken allerlei positieve effecten heeft op de ontwikkeling van kinderen. Naast dat het gewoon heel leuk is om muziek te maken, draagt het bij aan het zelfvertrouwen van kinderen. Zij leren naar elkaar te luisteren en samen te werken. Het heeft bovendien een positief effect op andere schoolprestaties. Het aantal scholen waar Het Klooster wekelijks met vakdocenten actief is in o.a. muzikale vorming en instrumentale lessen, is de afgelopen jaren toegenomen naar 18 en dit aantal stijgt nog steeds.
Samenvattend: Het Klooster vervult een belangrijke functie binnen de Woerdense gemeenschap. Het aanbod van Het Klooster wordt gewaardeerd door vele inwoners en partners.
We zien dit terug in:
• Een toename van de theaterbezoekers
• Een verdubbeling van het aantal scholen waar muziekonderwijs wordt gegeven
• Een groeiend aantal leerlingen en cursisten
• De toename van culturele partners en initiatieven die Het Klooster weten te vinden
• De toename in activiteiten en bezettingsgraad van het gebouw
Klik hier voor meer informatie over het Klooster Woerden.
Infozuil Nederland
Wij zijn er apetrots op dat we door Woerdense ondernemers zijn voorgedragen voor de verkiezing “OKW Onderneming van het jaar”. Dit hadden we zeven jaar geleden, toen we als kersverse ondernemers onze eerste “OKW Onderneming van het jaar” verkiezing meemaakten, niet kunnen bedenken. Graag vertellen wij u hoe Infozuil Nederland is ontstaan en welke ontwikkelingen wij hebben doorgemaakt.
De geboorte van Infozuil
In 2011 gaat Dirk Slager in gesprek met de gemeente Woerden om de mogelijkheid te bespreken vanuit de gemeente een digitaal informatiescherm te plaatsen. Dirk werkte op dat moment voor een bedrijf dat actief is op het gebied van digitale informatiezuilen, LED- en trafficsystemen. De gemeente is enthousiast over dit medium, maar heeft voor de aanschaf geen budget. Dirk wil echter wel graag, als geboren en getogen Woerdenaar, in zijn eigen gemeente een digitale informatiezuil plaatsen. Het idee laat hem niet los en hij bedenkt een plan om het digitale informatiescherm zelf aan te schaffen. Zijn idee is om een deel van de zendtijd te reserveren voor de gemeente en de overige tijd in te vullen met reclameboodschappen van lokale ondernemers. Partner Ingrid, met haar sales- en marketing achtergrond, ziet het ook wel zitten. De gemeente gaat akkoord en “Infozuil Woerden” is een feit.
Lokaal hoog in het vaandel
Het concept van Infozuil richt zich vanaf de oprichting op lokale en regionale adverteerders. Infozuil wil een lokale sfeer uitstralen en richt zich bewust niet op landelijke adverteerders. We werken met kortlopende contracten en laagdrempelige tarieven om zo ook de kleinere lokale ondernemer een podium te bieden. Door de steeds wisselende boodschappen van de gemeente en de lokale ondernemers, is de Infozuil een echt lokaal informatiemedium met een hoge attentiewaarde. Om onze lokaal maatschappelijke betrokkenheid te onderstrepen reserveren wij standaard één advertentiepositie voor de sponsoring van lokale goede doelen.
Verdere groei
Het concept slaat aan en we besloten de stap te nemen om verder te groeien. Onder de naam “Infozuil Nederland” boden wij het concept aan bij verschillende gemeenten. Inmiddels zijn we actief in 15 gemeenten met in totaal 29 Infozuilen. Drie jaar geleden hebben we de beslissing genomen onze focus te richten op een regionale dekking, met als resultaat de plaatsing van Infozuilen in de directe omgeving van Woerden en zeer recent een overname van digitale reclameborden in Bodegraven-Reeuwijk. Onze visie is dat we middels een sterke regionale aanwezigheid ondernemers en inwoners van de gehele regio met elkaar verbinden. In iedere gemeente waken we ervoor het lokale karakter te behouden. Infozuil Nederland is de paraplu, maar iedere gemeente heeft, net als Infozuil Woerden, haar eigen naam, website en informatiefolder. In afstemming met de betreffende gemeente plaatsen wij Infozuilen die passen in het straatbeeld van deze gemeente. Tegenwoordig worden alle nieuwe type Infozuilen in eigen beheer ontwikkeld, gebouwd en geplaatst. Wij werken hiervoor samen met verschillende Woerdense ondernemers.
Verhuur
In 2017 hebben we onze dienstverlening uitgebreid met het verhuren van LED schermen. Hiermee kleden we evenementen, o.a. de Woerdense Vakantie Week, aan met schermen waarop live beelden worden vertoond. Ook plaatsen we mobiele LED schermen bij evenementen zoals de Intocht van Sinterklaas, Woerdense Havendagen, Woerden City Karting en Triatlon.
Investeren en innoveren
Speerpunt bij Infozuil is kwaliteit. Zo voldeed het LED scherm van de Infozuil aan de Europabaan niet meer aan onze kwaliteitscriteria en hebben we geïnvesteerd in een nieuw scherm met een hogere resolutie, waardoor afbeeldingen veel scherper worden weergegeven. Naast de Infozuil LED schermen ontwikkelden wij onder de naam DigFlexReclame een full-service concept op het gebied van digitale LCD etalage- en stoepborden. De laatste ontwikkeling op dit gebied zijn de interactieve informatiezuilen. Een multifunctioneel, klant specifiek ingericht informatiepunt voor bezoekers van bedrijven.
Kennis, service en betrokkenheid
Velen van u hebben inmiddels ervaren dat wij uiterst flexibel zijn in het realiseren uw van wensen voor plaatsing van uw reclameboodschap. Er wordt actief meegedacht hoe u de Infozuil het beste kunt inzetten om uw specifieke boodschap over te brengen aan een groot publiek. Van meedenken over de vormgeving tot het maken van een planning. Dit doen we samen met een kleine club gemotiveerde en enthousiaste medewerkers. Mede door hun inzet hebben wij onze groei kunnen realiseren. Onnodig te zeggen dat wij ontzettend trots zijn op dit team!
Klik hier voor meer informatie over Infozuil Nederland.
Lakerveld-fotodesign
Mijn naam is Harald Lakerveld, reclamefotograaf en blij verrast dat ik één van de voorgedragen ondernemers ben voor een nominatie voor de verkiezing “OKW Onderneming van het jaar”.
Inmiddels is het 27 jaar geleden dat ik mijn fotostudio oprichtte: Lakerveld – Fotodesign. Mijn focus ligt op reclamefotografie. Zowel in mijn studio als op locatie hou ik mij vooral bezig met fotografie van;
- Producten
- Food
- Industrie
- Architectuur
- Editorial
- Landscape
- Events
- Fine-art
Waar nodig huur ik mensen in om mij bij te staan. Denk hierbij aan stylisten, visagisten, modellen of bijvoorbeeld een kok die gerechten bereidt die ik dan fotografeer. Mijn klanten, veelal grote concerns en bedrijven, zijn gevestigd door heel Nederland. Lakerveld – Fotodesign hanteert een reëel uurtarief wat ook betaalbaar is voor een klein of middelgroot bedrijf.
Als mens en ondernemer vind ik het belangrijk om mijn steentje bij te dragen aan de maatschappij. Als fotograaf kan ik vaak een belangrijke bijdrage leveren wanneer er geen middelen zijn om in fotografie te voorzien. Daarom ben ik ook regelmatig belangeloos bezig voor een stichting, vereniging of goed doel. Ook binnen mijn netwerk probeer ik mensen te verbinden om ze verder te helpen met projecten of vraagstukken. Caring is Sharing!
Op social media post ik dagelijks foto’s van de opdrachten waar ik mee bezig ben of onderwerpen die ik gewoon mooi vind. Mensen die mij volgen weten dat geen dag hetzelfde is in mijn professie!
Lakerveld-fotodesign: uw partner voor professionele fotografie
Klik hier voor meer informatie over Lakerveld-Fotodesign.
MeetINoffice
MeetINoffice verdient een plek als één van de drie genomineerden omdat we unieker en duurzamer zijn dan ooit tevoren. Het bouwen van de tweede kas op het dak zorgt voor nog meer unieke ruimtes in en op het gebouw. Vanuit de kas heb je een prachtig uitzicht over geheel Woerden, waaronder de historische binnenstad. De nieuwe kas is multifunctioneel te gebruiken. Bijvoorbeeld als plenaire ruimte voor een event of congres, als een centraal cateringplein of als hippe dinerruimte. Het lef hebben, creatief en innovatief denken bij de eerste kas betaalt zich nu uit naar een tweede, twee keer(!) zo grote, nieuwe kas.
Onder de nieuwe kas staat de groene gevel. Deze gevel kleurt groen door de 3600 planten en bloemen die erin zijn verwerkt. Dit is ideaal voor de leefomgeving van bijvoorbeeld de bij, een bedreigde diersoort in Nederland. De groene gevel heeft nog veel meer voordelen zoals het koelen van de directe omgeving en het creëren van zuurstof. Dit is niet het enige stukje duurzaamheid. Duurzaamheid zit namelijk in het DNA van MeetINoffice. Zo wordt er bijvoorbeeld verwarmt en gekoeld doormiddel van duurzame warmtepompen.
Er zijn ook plannen voor de toekomst. MeetINoffice wil in 2020 geen gebruik meer maken van aardgas. In plaats daarvan wordt er alleen maar gebruik gemaakt van duurzame energie. Onze ultieme ambitie is om de meest duurzame en unieke meeting & eventlocatie van Nederland te worden.
Zie ook aanleg van groene gevel: https://meetinoffice.nl/2019/09/17/groene-gevel/
Klik hier voor meer informatie over MeetINoffice.
Midas Woerden
1981, Vooruitkijken is wat we graag doen, toch blikken we terug naar toen: broodje midas opent 21 oktober 1981 zijn deuren, een echte broodjeszaak in de Rijnstraat was een feit. Rijkelijk belegde broodjes, goede kwaliteit & persoonlijke service was en blijven de kernwaarden van ons bedrijf.
2019, met 2 locaties 50 man personeel en heel veel gasten hebben we een professioneel moderne broodjes & burger zaak & catering locatie. Innoveren en vernieuwen is wat ons al jaren doet groeien. Duurzaam & innovatief, persoonlijk & oplossingsgericht, lokaal & eerlijk, (bio)logisch & seizoensgebonden gaan we te werk op een moderne manier van communiceren.
De Rijnstraat: ook hier blijven we continue werken aan betere service, modernere manier van aanpak en betere kwaliteit van voeding. Zo zijn wij druk met de moderne trend van Vegan & flexitariërs dit combineren we met ons huidige assortiment door deze brede doelgroep van jong & oud op een moderne manier is Midas een succes.
De catering: van voorheen uitsluitend een schaal met broodjes en enkele burgers op het menu verzorgen we nu alles wat u wenst op het gebied van catering. Met mooie lokale samenwerkingen ontzorgen we de gasten en bieden we op alle niveau’s een overweldigend event, BBQ, maaltijd, broodjes, hapjes, teamlunch. Hier werken we met dezelfde kernwaarden & moderne communicatie.
Klik hier voor meer informatie over Midas Woerden.
Stonecold Airconditioning BV
Stonecold, opgericht in 1999, is een Woerdense onderneming voor de klimaat installaties, bestemd voor hotels, utiliteit en woningen.
Stonecold levert betrouwbare totaaloplossingen, ontwerpt, stelt ze samen en installeert complete klimaat installaties die aan de huidige tijd en energieprestaties voldoen.
De samenwerking tussen Stonecold, adviseurs, bouwbedrijven opdrachtgevers en diverse andere partners maakt dat het eindproduct voldoet aan een hoge kwaliteit en duurzaamheid.
Het stimuleren van technisch talent doet Stonecold met andere Woerdense ondernemers samen met het Woerdense techniek talent.
Door het openstellen van het bedrijf voor bezoek door scholen, snuffelstages en stageplaatsen is het doel ieder jaar minimaal 1 leerling te kunnen plaatsen voor opleiding beroeps begeleid leren die in een traject van 3 jaar een mbo-niveau 3 diploma mag ontvangen en vervolgens na nog 2 jaar in de praktijk een allround monteur is.
Op ontwikkelingen in de markt is Stonecold altijd heel attent, waarmee steeds een passende invulling voor haar opdrachtgevers wordt gerealiseerd op het gebied van de energieprestatie van hun gebouw of woning. Gelukkig hebben wij met Mitsubishi Electric en Ecodan de perfecte partners, innovatieve merken die tijdig inspringen op de veranderende eisen van warmtepomp en airconditioning apparatuur waarmee Stonecold verder kan ontwerpen naar een compleet, flexibel en duurzaam binnenklimaat.
Klik hier voor meer informatie over Stonecold Airconditioning BV.
Studio Campo | creatieve communicatie
Binnen 10 jaar de grootste Woerdense reclamestudio
In 2009 startte Bas Kleinveld op zijn zolderkamer van 5,5 m2 en met enkel een laptop zijn bedrijf Studio Campo. Anderhalf jaar later volgde de stap naar een studio van 53 m2 in de Havenstraat. En sinds dit jaar is Studio Campo gevestigd in een nieuw onderkomen aan de Pelmolenlaan. Hier hebben wij 362 m2 reclamestudio tot onze beschikking. ‘Ruimte voor creativiteit’, zoals wij deze meters noemen. Want creativiteit beweegt. Net als de ontwikkelingen binnen onze branche die nooit stil staan.
In de afgelopen jaren zien we het landschap van reclame en communicatie continu veranderen. Van print en drukwerk naar websites en webshops. Van de toename en het belang van social media naar het analyseren van data. Al deze ontwikkelingen passen wij toe in het opzetten van nieuwe communicatiestrategieën en creatieve concepten.
Denk hierbij aan:
- Logo- en huisstijlontwerp
- Grafisch ontwerp
- Webdesign
- Contentcreatie
- Socialmediabeheer
- Animatie
- (Online) reclamecampagnes
- Data-analyse
Effectiviteit staat voorop
Om dit te kunnen blijven realiseren, is een volwaardig team nodig. Binnen een sfeervolle bedrijfscultuur zijn wij met 10 hardwerkende creatieven bezig om dagelijks het beste werk voor onze opdrachtgevers te ontwikkelen. Wij maken niet alleen mooie uitingen, maar plaatsen de effectiviteit voorop. Zodat onze opdrachtgevers hun gewenste doel behalen!
Dit doen wij vooral voor het Woerdense bedrijfsleven. De afgelopen jaren hebben wij veel opdrachten gekregen van OKW-leden, waaronder een aantal genomineerden en winnaars van voorgaande jaren. Ook dit jaar zijn er vier voorgedragen bedrijven met wie wij hebben gewerkt aan hun identiteit en communicatie-uitingen.
Studio Campo 2.0
Het jaar 2019 was een mooi jaar voor ons. Na een grote verbouwing aan de Pelmolenlaan zijn we in april verhuisd naar onze nieuwe studio. Wij lanceerden onze nieuwe huisstijl, het team is flink gegroeid en ons dienstenpakket is verbreed. Ook is er een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd waarin we zijn beloond met een 8,6.
De afgelopen maanden heeft iedereen zijn plekje gevonden en hebben we veel, nieuwe Woerdense bedrijven mogen verwelkomen. De marketingmachine is weer geolied om ook de komende 10 jaar onze opdrachtgevers te helpen groeien.
We vallen graag op. En dit realiseren wij ook voor onze klanten. Wellicht is dat de reden dat we voor de tweede keer in drie jaar tijd zijn voorgedragen.
Klik hier voor meer informatie over Studio Campo | creatieve communicatie.
Wiegmans Beheer B.V.
Wiegmans Beheer B.V. is 38 jaar geleden in juni 1982 opgericht door Cretiën en Erwin Wiegmans. In eerste instantie als gebroeders Wiegmans schoonmaakbedrijf V.O.F. 10 jaar later in 1992 is de V.O.F. omgezet in Schoonmaakbedrijf Wiegmans B.V. Door de sterke groei en de uitbreiding van de werkzaamheden en diensten is er in 2007 gekozen Wiegmans Beheer B.V. en Wiegmans Facilitaire Diensten B.V op te richten.
Wiegmans Beheer B.V. is de verbinding tussen Cretiën en Erwin en vanuit deze beheer B.V. worden alle zakelijke activiteiten bedacht en ondernomen. Wiegmans Beheer B.V. heeft door de jaren heen vele bedrijven opgestart, overgenomen en verkocht. Momenteel zijn de heren vooral druk met onderstaande bedrijven.
Wiegmans Facilitaire Diensten B.V. www.wiegmans.com
Wiegmans Facilitaire Diensten is een organisatie die de zakelijke markt bedient als expert voor de facilitaire diensten, zoals schoonmaakonderhoud, glasbewassing, vloeronderhoud, gevelreiniging, ultrasoon reinigen, bouwschoonmaak, oplevering schoonmaak, tuinonderhoud en beveiliging. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd met ca. 240 gemotiveerde geschoolde vakmensen en gespecialiseerde onderaannemers door geheel midden Nederland van de westkust tot de Duitse grens. Wiegmans Facilitaire Diensten werkt voornamelijk voor het MKB, maar ook voor huisartsenpraktijken, apotheken, multinationals, VvE’s, vastgoed eigenaren/beheerders, etc. Wiegmans Facilitaire Diensten gaat voor een langdurige samenwerking met de opdrachtgevers waar de kwaliteit van haar diensten het uitgangspunt is. Doormiddel van een gestructureerde kwaliteit bewaking wordt dit geborgen en nagekomen.
De heren zijn in Woerden vooral bekend van de schoonmaak & glasbewassing activiteiten, maar daarnaast zij zijn door de jaren heen betrokken geweest bij vele startups en overnames in diverse branches. Naast Wiegmans Facilitaire Diensten vallen ook PremTech B.V. en Nicwi B.V. onder de vlag van Wiegmans Beheer B.V.
PremTech B.V. www.premtech.nl
Vanaf de oprichting in 2004 hebben ze bij PremTech keihard gewerkt aan een solide basis. Waar ze nu de vrachten van kunnen plukken blijkt uit het feit dat PremTech de afgelopen jaren flink gegroeid is. Van een focus op vooral de Automotive markt, naar een benadering van de gehele markt. PremTech is nu van alle markten thuis en kan bedrijven bedienen uit alle branches.
PremTech is de partner in chemische oplossingen van Bouw, Industrie, Mobiliteit en Automotive. Dat is het DNA van PremTech! Van een bedrijf dat veelal producten levert, worden wij tegenwoordig door bedrijven gezien als partner. Niet alleen producten leveren, maar continu samenwerken, meedenken en oplossingen bieden en samen een hoog kwaliteitsniveau bereiken!
Door het dynamische karakter van PremTech zijn ze in staat snel passende oplossingen te vinden die speciale wensen hebben. Of dit nu gaat om een nieuwe soort verpakking, een verandering in eigenschappen of een volledig nieuw product, er is veel mogelijk.
Om de groei verder te kunnen faciliteren is PremTech in 2017 van Moordrecht naar een grotere locatie in Woerden verhuisd met de kantoren en het magazijn. Dit pand ondersteunt PremTech om de verdere groei te kunnen bewerkstellingen en ligt tevens op een meer centrale plek in het land. Sinds medio 2019 is er ook een nieuwe locatie geopend in Enschede om ook daar nog dichter bij de klanten te zijn.
NicWi B.V.
NicWi is een bedrijf waar vele innovatieve hoogwaardige ontwikkelingen en realisatie op het gebied van kunststof producten voor de rail gerelateerd wereld gedaan worden.
Zo heeft NicWi in samenwerking met Railpro een methode ontwikkeld om de kunststof plaatjes tussen de spoorstaven te repareren door middel van een kunststof kopvulling. In het verleden moesten deze kunststof plaatjes door slijtage vervangen worden, wat erg arbeidsintensief was en waar groot materieel voor nodig was. Door de ontwikkeling van NicWi hoeft dit niet meer en kan het kunststof plaatje gerepareerd worden. Na de reparatie is de levensduur zelfs nog langer dan het originele kunststofplaatje. Dit systeem wordt momenteel toegepast in Nederland, Amerika, Oostenrijk, Engeland en India. Echter worden er momenteel in nog vele andere landen testen gedaan.
De transportvergrendeling is nog zo’n innovatie voor iets wat er nog niet is. De ransportvergrendeling is een kunststof klem welke de spoorklem, bouten en ringen in de spoorbiels vergrendeld tijdens transport en plaatsing. Vervolgens wordt de spoorstaaf geplaatst over de bielzen en kan de transportvergrendeling verwijderd worden en vallen de spoorklem en ringen op hun plaats. Vervolgens hoeft enkel nog de bout aangedraaid worden en zit alles op zijn plaats. In het verleden moeten grote groepen mensen in de nacht handmatig alle spoorklemmen, ringen en bouten monteren en vast zetten. Door deze innovatie kunnen die mensen dit prefab rechtop staand, binnen in een warme fabriek monteren en hoeft er s’ nachts alleen nog maar een bout aangedraaid te worden. Dit is een enorme verbetering voor de veiligheid en ARBO omstandigheden. Daarnaast is het een besparing in arbeid en dus geld voor spoorbeheerders en aannemers.
Kortom de heren Wiegmans zijn betrokken Woerdense ondernemers met een groot hart voor de gemeente Woerden en alle Woerdense activiteiten.
Klik hier voor meer informatie over Wiegmans Beheer B.V.
Woerden Marketing – VVV/Kaaspakhuis
We zijn trots!
Wij zijn Woerden Marketing, wij zijn Woerden; ambassadeurs, verbinders, vertellers, vertalers. Dat zijn wij. Wij zijn enorm trots op Woerden en dat laten we dagelijks zien. Lokaal, regionaal, nationaal en internationaal. Op alle mogelijke manieren vertellen wij wie wij zijn. Dat is geen werk, dat is een passie. Een passie die nodig is om Woerden te onderscheiden van andere steden en streken en een ‘roadmap to’ Woerden te creëren.
Want Woerden is dé recreatieve hotspot in het Groene hart. De plek waar het groene, historische en kloppende hart een blijvende beat is. En daar wil je zijn, wonen, werken en recreëren! Onze dorpen, onze stad, ons groen, onze winkels, onze bedrijven, onze evenementen, onze hotels, onze bed & breakfasts, onze horeca, onze campings, onze restaurants, onze cultuur, onze bezienswaardigheden, onze kunst, onze historie.
Het is onze en jouw toekomst. Daar willen we op een kwalitatieve manier mee omgaan. Kwaliteit leveren op productontwikkeling, kwaliteit aantrekken als het gaat om bezoekers en aanbod. We groeien en daar moeten we voorzichtig mee omgaan. De lusten en lasten in balans houden als het gaat om wonen, werken en recreëren. Daar werken we vanuit onze organisatie hard aan met een passievol team. We zijn trots, jij ook? Dan stem je op Woerden!
Comments are closed.